Proiecte finalizate

antet-pocu.png

Reducerea riscului instituționalizării copiilor prin măsuri inovative pentru regiunea București-Ilfov POCU/478/4/18/129446

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate deUniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro

BENEFICIARUL PROIECTULUI: FUNDATIA PENTRU DEZVOLTAREA SERVICIILOR SOCIALE

PARTENER: FUNDATIA SERA ROMANIA

VALOAREA TOTALA A PROIECTULUI: 5,996,174.32 lei, din care valoare confinantare UE: 4,796,939.46 si valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul national 1,199,234.86

PERIOADA DE IMPLEMENTARE: 06.05.2020 - 05.08.2022

OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI:

Obiectivul general al proiectului il reprezinta elaborarea de masuri inovative pentru prevenirea separarii copilului de familie, dezvoltarea de servicii sociale alternative de sprijin in regiunea Bucuresti-Ilfov, precum si dezvoltarea unei retele de asistenti maternali pentru plasamentul de urgenta. In acest sens, proiectul vizeaza actiuni de prevenire pentru minim 270 de copii expusi riscului separarii de familie, asigurarea serviciilor de consiliere si sprijin pentru minim 100 de copii precum si sprijin material si financiar in vederea reintegrarii in familie pentru minim 270 de copii, precum si identificarea, formarea si recrutarea unui numar de 8 asistenti maternali profesionisti specializati in aria plasamentului de urgenta. Totodata, proiectul prevede si derularea de campanii de informare cu privire la drepturile copilului precum si promovarea egalitatii de sanse si nediscriminarii in sectorul 2, 3, 5, 6 din Bucuresti, precum si in judetul Ilfov, cu scopul de a preveni separarea copilului de familia sa si de a intari drepturile copilului.

Obiectivele specifice ale proiectului

  1. Cresterea gradului de constientizare, a accesului si participarii la acţiuni destinate promovării ẟi respectării drepturilor copilului, precum ẟi la acţiunile de prevenire a separării copilului de familia sa, prin derularea campaniilor de informare in comunitate;
  2. Dezvoltarea de programe de identificare ẟi monitorizare a minim 270 de copii din comunitate, aflaţi în risc de separare de familie precum si servicii de acompaniere a copilului expus riscului ẟi a familiei acestuia in vederea asigurării dreptului copilului la identitate, sănătate ẟi educaţie;
  3. Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui centru de consiliere si sprijin pentru parinti si copii destinat unui numar de minim 100 de copii, avand ca scop asistarea părinţiilor pentru a face faţă dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale, pentru prevenirea separării copilului de familia sa si pentru sprijinirea copiilor atunci când apar probleme în dezvoltarea acestora.
  4. Cresterea nivelului de calitate a vietii copiilor si familiilor acestora prin asigurarea unor instrumente de inovare sociala respectiv acordarea de subventii financiare pentru minim 270 de copii aflati in situatie de risc si pentru minim 100 de familii care se ocupa cresterea acestora in comunitate, in vederea prevenirii separarii copilului de familie;
  5. Cresterea numarului de asistenti maternali in vederea asigurarii resursei umane in vederea reducerii numarului de copii si tineri institutionalizati si in vederea reducerii riscului de separare a copilului de familia sa, prin identificarea si recrutarea unui numar de 8 asistenti maternali profesionisti

Rezultate asteptate:

  1. R1 (A2.1). O campanie de prevenire a separarii copilului de familia sa, organizata in comunitate si derulata prin intermediul a 4 seminarii cu cate 20 participanti/eveniment si 4 mese rotunde cu cate 15 participanti;
  2. (A2.2) O campanie de promovare a drepturilor copilului, egalitatii de sanse si nediscriminarii organizata in comunitate prin 6 evenimente a cate 60 participanti/eveniment;
  3. (A2.3.) 270 de copii aflati in dificultate beneficiari ai serviciilor/masurilor furnizate in cadrul proiectului
  4. (A3.1.) Identificarea ẟi monitorizarea unui numar de minim 270 copii aflaţi în risc de separare de familie;
  5. (A3.2). Acordarea de subventii pentru 270 de copii aflati in situtie de risc si 100 de familii care se ocupa de cresterea copiilor aflati in situatie de risc.
  6. (A4.1.) 1 serviciu social infiintat
  7. (A4.2.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul unui centru de consiliere si sprijin pentru parinti si copii, pentru un număr de minim 100 copii ẟi 50 părinţi.
  8. (A 4.2.) Identificarea si formarea unui numar de 8 asistenti maternali

R9. (A 4.2.) Furnizarea serviciilor sociale in cadrul Serviciului de Asistenta Maternala pentru un numar de minim 24 copii, plasati in regim de urgenta, prin intermediul celor 8 asistenti maternali.

PROIECT COFINANȚAT DIN FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin

Programul Operațional Capital Uman 2014 - 2020 POCU/478/4/18/Operațiunea compozită OS. 4.12, 4.13, 4.14

„Servicii sociale și socio-profesionale la nivelul comunității pentru copii și tineri - regiunea mai dezvoltată"

Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei
Obiectivul tematic 9 - Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare
Prioritatea de investiții 9.iv - Creșterea accesului la servicii accesibile, durabile și de înaltă calitate, inclusiv asistență medicală și servicii sociale de interes general


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. 

Client 1
Client 2

Str. Cooperatiei nr. 5B, sector 5, Bucuresti, cod postal 052832

Tel: 031.426.15.62

Fax: 021.637.01.31

E-mail: office@fdss.ro

Search

Folosim cookie-uri și tehnologii asemănătoare pentru a-ți îmbunătăți experiența pe acest website, pentru a-ți oferi conținut și reclame personalizate și pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie și al Politicii de Confidențialitate. Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie.
SUNT DE ACORD NU SUNT DE ACORD